Excel.lent balanç de les Jornades #FIHRTIC per millorar el SEO, SEM i les accions a les xarxes de les Associacions i Gremis

Les Jornades #FIHRTIC s'han dut a terme durant els mesos de Juny, Juliol i setembre

La participació i implicació dels Gremis associats ha estat definitiva per a programar noves Jornades per a l'any 2018

Durant els mesos de juny, juliol i setembre, han tingut lloc a Vlaldecans, Vilanova i Igualada, tres sessions dirigides per Xavier León García, professor i consultor de màrqueting digital a PIMEC, i que han estta adreçats als Gremis i Associacions membres de la FIHR, i que han culminat, finalment, amb una Jornada, aquest passat novembre, a Terrassa, sobre l´'us del whatsapp i de les eines d'emarketing.

El balanç d'aquestes sessions ha estat excel.lent, ja que ha comptat amb la presència de gaire bé tots els Gremis i Associacions que formen part de la Federació.

Cal indicar l'important grau de practicitat de les sessions, que han comportat un constant fluxe de intervencions dels assistents, resoltes de manera àgil i didàctica per Xavier León. Els Gremis i Associacions, han procedit de manera immediata a posar en pràctica els coneixements adquirits en aquestes sessions, fet del que s'han beneficiat de manera real els establiments associats a aquests col.lectius.

Després de l'èxit d'aquestes sessions, des de la Junta Directiva de la FIHR s'ha plantejat als Gremis i Associacions que hi formen part, aprofundir en el coneixment de l'ús del Facebook, i implementar un curs de 9 hores sobre les eines online gratuïtes per millorar el seo i les accions a les xarxes, dirigit exclussivament als associats de cadascun dels Gremis. 

Unes Jornades productives

Si hi ha quelcom que sorprèn gairebé a tots els participants que fan un curs de xarxes socials, d’analítica web o de plans de màrqueting digital són les eines online gratuïtes.

Assisteixen amb l’objectiu de conèixer estratègies, però apart troben una col·lecció de recursos, en forma d’apps mòbils, portals multi eines o webs per fer servir una funcionalitat determinada, que agilitzen les tasques i aporten un plus de professionalitat als resultats.

  • Que es volen automatitzar les publicacions a qualsevol xarxa social, programant-les o en viu?

  • Que es vol obtenir estadístiques sobre comptes o hashtags?

  • Que es vol construir un xatbot que doni respostes intel·ligents al Facebook o Twitter?

  • Que es vol trobar perfils del nostre sector per fer créixer una comunitat online?

Existeixen eines específiques per optimitzar les xarxes socials

 

Que es vol trobar paraules clau relacionades amb un sector de negoci?

Que es vol analitzar una web en detall?

Que es vol millorar la seva velocitat?

Que es vol indexar correctament a Google?

Que es vol saber quines webs tenen backlinks o enllaços que apunten a la nostra?

Que es vol fer un fitxer sitemap.xml o robots.txt?

Hi ha eines de SEO per totes les necessitats que puguem pensar

  • Que es vol editar imatges online com un professional?

  • Que es vol crear un vídeo des del mòbil en poc temps i amb un aspecte magnífic?

  • Que es vol dissenyar flyers, cartells, revistes, díptics o imatges per les xarxes socials?

Efectivament, també trobarem eines multimèdia per fer-ho

El coneixement sobre aquestes eines online i sobre quines possibilitats ens permeten cobrir és un dels factors que distingeixen als professionals del màrqueting digital dels qui no ho són.

Per què són gratuïts aquests recursos?

 

 

Moltes de les eines han sigut desenvolupades per Google i són, per tant, gratuïtes. Parlem de Google Search Console, Google My Business, Adwords, PageSpeed Insights, Google Analytics, Google Alerts o Google Structured Data Testing Tool.

 

 

Només pel fet de ser part de l’Univers Google, son eines on podem depositar la nostra confiança i on sabem que els resultats estaran plenament garantits.

D’altres recursos online són també de franc i oberts a tothom.  L’autor obté uns rendiments dels anuncis mostrats en les seves pàgines. L’interessa, per tant, que el trànsit cap a la seva web sigui quant més gran, millor, i que l’utilitzem sovint, com a part de la nostra capsa d’eines online habitual.

Podem trobar-ne també sota un model Freemium, on una part de les funcionalitats és gratis i una altra exigeix un pagament.

Els professionals també haurien d’aprendre sobre eines online?

Precisament, el sector del màrquetingonline ha vist un transvasament pronunciat de professionals del periodisme i la comunicació durant la crisi econòmica. Al nou àmbit on es mouen, són experts en redacció i concreció. Però sovint fan ús de poques eines online que els hi facilitarien la feina.

D’altra banda, els responsables i tècnics de comunicació d’empreses consolidades empren mètodes que exigeixen un bon número d’hores i que, avui dia, es poden dur a terme ràpidament. Ens referim a l’obtenció de mètriques i informes o a l’edició d’imatges amb Photoshop o Illustrator, en comptes d’emprar eines online.

Un dels avantatges principals és la baixa corba d’aprenentatge per fer servir aquests recursos. Els programes tradicionals, que calia descarregar a l’ordinador, eren tan complets com complexa la seva formació. Les eines online, al contrari, suposen un canvi de paradigma: basades en la intuïció, en l’aprenentatge audiovisual basat en tutorials autoexecutables i vídeos, en la informació sempre actualitzada, en els diversos nivells d’ús…

Des de la FIHR un agraïment especial a Xavier León García, professor i consultor de màrqueting digital a PIMEC.