La gastronomia com a reclam turístic

El menjar i els viatges han estat sempre molt units, però sembla que pel 2018 ho seran més que mai. El nou any promet ser tota una aventura gastronòmica, ja que quatre de cada 10 viatgers (un 41%, en contrast amb un 29% el 2017) esta planejant incorporar als seus plans de viatge més destins on gaudir del bon beure i bon menjar.

Si més no, això és el que es dedueix d'un recent estudi realitzat pel portal especialitzat Booking.com en el qual s'han analitzat les opinions de gairebé 20.000 viatgers de 26 païsosdiferents combinades amb la informació dels seus propis analistes per a desvetllar les tendències gastronòmiques que destaquen amb més força de cara a 2018.

L'estudi revela que el menjar típic serà el millor reclam, ja que dos terços (el 64%) dels viatgers volen probar més menjar local. Un de cada cinc (el 22%) té pensat visitar un destí concret només pel seu menjar, i un quart (el 25%) evitarà activament aquells destins que no tinguin una escena gastronòmica important.

La tecnologia segueix influïnt en moltes experiències gastronòmiques. Gairebé tres de cada deu viatgers (el 29%) escolliran el seu destí a partir dels comentaris sobre els restaurants del lloc, i gairebé un terç dels viatgers (el 31%) té intenció de fer fotos del que mengi quan viatgi el 2018 per compartir-les a les xarxes socials.

Els resultats també ens diuen que:

Molt probablement, la meitat dels viatgers (el 51%) gaudirà de parades de menjar pel carrer. Els destins recomanats per urban food o menjar de carrer serien, segons aquest estudi: Bangkok, Taipei, Hanoi, Estambul i Georgetown.

Un de cada cinc (el 23%) buscarà restaurants guardonats amb estrelles Michelin. Entre els destins més desitjats per a tastar alta cuina trobem: Roma, Dubai, París, São Paulo i Londres.

No només el menjar és important, la experiència en sí també ho és. En aquest sentit, gairebé la meitat dels viatgers (el 49%) afirma que quan viatgi serà més atrevit a l'hora de tastar altres tipus de cuina i el 54% vol viure més experiències culinàries úniques durant les seves vacances.

Fitxa tècnica

Estudi encarregat per Booking.com i realitzat de manera independent entre adults que haguessin viatjat els darrers 12 mesos o planegessin fer-ho els propers 12 mesos. Es van enquestar 18.509 persones (més de 1.000 del Regne Unit, EUA, Brasil, Xina, Alemanya, Itàlia, Espanya, França, Índia, Singapur i Rússia, i més de 500 d'Àustria, Argentina, Bèlgica, Canadà, Dinamarca, Hong Kong, Croàcia, Indonèsia, Japó, Mèxic, Benelux, Nova Zelanda, Suècia, Tailàndia i Taiwan). Els participants van omplenar una enquesta online l'agost de 2017

Font: Diario de Gastronomia