Facebook i l'us de dades personals

Les Autoritats alemanyes, especialment l'Oficina Federal Antimonopoli ve investigant a Facebook per vulnerar la Llei de Protecció de Dades d'aquell país en haver abusat de la seva posició de domini del mercat de xarxes Socials en captar sense consentiment de consumidors i usuaris els Data de gustos, desitjos i preferències al clickar i registrar likes i webs per les quals es navega.

Segons sembla, aquesta informació sense límits es troba integrada en els comptes dels seus usuaris a Facebook i després és comercialitzada per a publicitat personalitzada. Això és més abusiu per a aquestes Autoritats si tenim en compte el control de WhatsApp que exerceix la mateixa propietat de Facebook i que fa del mercat de xarxes un veritable monopoli. 

Segons el President d'aquest organisme alemany, Andreas Mundt, aquesta pràctica és "ignorada" pels usuaris, dels qui dubta "haguessin donat el seu consentiment" degudament informat. L'interès de la notícia serà seguir-la en el futur immediat, per veure com conclouen els canvis que pel que sembla pretén introduir l'Oficina Federal a la companyia americana. Canvis que hauríem d'atendre des del sector turístic per llegir adequadament per on van els temps i les regles de joc que tots anem creant en relació als Big Data vinculats a les preferències i gustos dels nostres clients, singularment experienciales.

Facebook lògicament rebutja aquestes imputacions per "incorrectes" i es presta en tot cas a cooperar amb l'Autoritat germana, no sense assenyalar abans que la seva posició no és de monopoli doncs concorre al mercat amb YouTube o Twitter.

Recentment l'Organisme paral·lel amb iguals competències a França pels mateixos fets ha incoat expedient a la corporació americana.