Sitges, segona destinació més coneguda de la província de Barcelona

Només Montserrat està per davant del municipi garrafenc

 Les dades estan recollides en un estudi realitzat per la Diputació de Barcelona

Segons un estudi elaborat el passat mes d’octubre per la Diputació de Barcelona, Sitges és el segon indret turístic més conegut de tota la província de Barcelona, amb un 16% de visitants enquestats, després de Montserrat (18%). El podi el completa Calella (4,2%) i els segueixen el Montseny (3,2%), Castelldefels (3,1%) i la Colònia Güell (2,9%).

Segons l’enquesta, el 90% de les persones veuen el turisme beneficiós per a la seva comarca i destaquen el retorn econòmic que genera aquesta activitat. Uns altres elements positius són l’intercanvi cultural i la creació de llocs de treball. No obstant això, el 23% considera que l’aglomeració de gent que provoca el turisme és un punt negatiu, així com el turisme de festa (14%) i l’incivisme (9%). D’altra banda, més de la meitat dels enquestats es mostren satisfets amb la gestió que es fa del turisme a Sitges, mentre que el 10% ho critica.

Turisme de Sitges desenvoluparà, pròximament, el seu Pla d’accions. Sitges estarà present en les diferents fires vacacionals de l’àmbit internacional, com el Salon des Vacances de Brussel·les (de l’1 al 4 de febrer), la ITB de Berlín (del 7 a l’11 de març) i la MITT de Moscow (del 13 al 15 de març). La setmana passada, la Regidoria de Turisme sitgetana va participar en la 38a Fira Internacional de Turisme (FITUR), celebrada a Madrid. La promoció del turisme s’ha centrat enguany en el nou hotel MIM, el Casa Vilella, el nou Me Sitges Terramar i el festival Jardins de Terramar.