Els mercats emissors que més gasten en turisme gastronòmic a Espanya

El turisme gastronòmic constitueix un dels principals segments emergents del sector. Segons l'informe 'Turisme gastronòmic i enoturismo a Espanya: despesa, distribució i perfils", elaborat per Ostelea, Espanya es mostra com una destinació capdavantera en aquesta activitat i ha aconseguit posicionar-se entre els països més representatius de la guia dels millors restaurants mundials.

Prop del 15% de les visites al nostre país en 2016 van estar promogudes per aquesta motivació.

Una tendència de clar creixement respecte a l'11,8% de 2013 i el 12,7% de 2014. L'estudi destaca, a més, que els visitants procedents d'Estats Units, Rússia i Canadà són els que més gasten a gaudir de l'ofereix culinària espanyola.


La valoració de l'ofereix culinària per part de les persones que visiten Espanya es troba al més alt nivell, amb un creixement del 3,5% en 2016 sobre l'any anterior. L'índex de satisfacció global del turista enológico és de 8,29 sobre 10, segons indica l'informe elaborat per Pablo Díaz, membre del Grup de Recerca Interdisciplinària GRIT-*Ostelea.

Sosté , així mateix, que la valoració del viatger gastronòmic general és superior a la del no gastronòmic, amb una puntuació de 8,8 sobre el global de la seva visita. Els nivells de satisfacció general del viatger interessat en l'ofereix culinària mostren una tendència favorable, amb un avanç del 3,5% respecte a l'any anterior. Extremadura i Murcia són les comunitats autònomes on el turista dóna major valoració a la seva gastronomia, segons detalla aquesta anàlisi.

Prova de l'elevada valoració de la gastronomia és que Espanya compta ja amb 195 Estels Michelín , amb Catalunya al capdavant amb major nombre de reconeixements, un total de 54. Juntament amb el País Basc i Madrid ostenten més de la meitat dels estels del país.

Los mercados emisores que más gastan en turismo gastronómico en España

L'estudi destaca que el turista gastronòmic sol gastar una mica més que la resta dels visitants. Concretament, en 2016 més del 15,5% de les despeses realitzades pels viatgers van ser en alimentació, un increment del 2,41% respecte a l'any anterior.

Catalunya lidera la llista de destinacions amb major despesa turística total en menjars (21,7%), seguida de Balears i Canàries (17,7% i 17,2% respectivament). La Comunitat Valenciana és on els turistes realitzen una major despesa en gastronomia respecte al total de la despesa del viatge (19%).

El país que realitza una major despesa en gastronomia a Espanya és Estats Units, amb una despesa mitjana de 390,50 euros, seguit de Rússia, amb 346 euros.

Los mercados emisores que más gastan en turismo gastronómico en España

L'Enoturisme, un segment del turisme gastronòmic amb orientació clara cap a l'atractiu dels cellers, regions vitivinícolas i activitats recreacionales amb el vi, és també una tendència a l'alça al nostre país.

El viatger enologic es correspon amb un perfil del visitant eminentment nacional. De fet, es registra un important flux de visitants de proximitat.

Segons l'informe de Ostelea, el 2016, el vi elaborat entre Itàlia, França i Espanya va suposar la meitat de la producció mundial, mentre que la Unió Europea, va produir en conjunt més del 60%. Les previsions per 2017 apunten, no obstant això, a un lleuger descens, per al conjunt dels tres països, amb un 44,38% de la producció global.

Espanya posseeix la major superfície mundial de vinyes, però se situa darrere de França en producció de vi, mentre el mercat italià es consolida un any més com el principal productor a nivell global.

Fuente: Ostelea.

Font: Ostelea.