Airbnb s'obre a la distribució hotelera

Airbnb no vol comercialitzar únicament apartaments. La plataforma ha decidit obrir-se a la distribució hotelera i per a això ha signat un acord amb SiteMinder mitjançant el qual els establiments d'aquest canal que compleixin una sèrie de requisits podran aparèixer al seu web.

Es tracta d'un moviment que permet a la plataforma d'una banda acostar-se al sector hoteler, molt crític amb la seva activitat, i per un altre amenaçar el tron de Booking.comExpedia, capdavanters en distribució en aquest moment.

SiteMinder serà la primera plataforma que actuarà com a gestor de canals a escala global perquè la seva cartera de propietats es pugui presentar juntament amb les dels amfitrions de Airbnb, però no l'única doncs l'acord no és exclusiu.

La connexió estarà disponible a partir de març de 2018, però SiteMinder ja ha estat treballant amb un nombre selecte d'hotels en diferents comprats de tot el món per provar el servei.

"En un món cada vegada més complex i competitiu, l'associació de SiteMinder amb Airbnb ofereix un nou oportunitat per als hotels boutique i els bed and breakfast", assenyala Mike Ford, director general i fundador de SiteMinder.

Fins ara hotels i B&B han aparegut en Airbnb però de manera independent, no a través d'un servei de distribució de tercers. De fet, a l'agost el seu CEO va assegurar que tenien al seu web més de 15.000 establiments de tot el món.

Ara, els hotels que usen SiteMinder i compleixen amb certs criteris de Airbnb poden enumerar fàcilment el seu inventari, inclosa la disponibilitat en temps real, les tarifes i el contingut, en Airbnbgràcies a la nova tecnologia que ambdues parts han desenvolupat juntes.

Airbnb s'obre a la distribució hotelera

Airbnb va a permetre que els hotels i altres proveïdors d'allotjament apareguin per primera vegada en el lloc per primera vegada a través d'una xarxa de distribució de tercers oficial.

Menys comissió que les OTA

Airbnb assegura que cobrarà una tarifa de servei per a hotels i proveïdors d'allotjament en entre el 3% i el 5%, una xifra molt més baixa que la que actualment apliquen Expedia o Booking i que pot arribar al 30%. La plataforma tampoc requerirà que els amfitrions signin contractes, i administrarà tots els pagaments i transaccions.

SiteMinder té més de 28.000 hotels connectats a la seva plataforma de channel manager i assegura preveure “un interès bastant significatiu” en l'oportunitat d'incloure la seva base de dades en la plataforma de Airbnb.

La informació de referència es troba disponible en Travel Weekly