Més sentències contra els estafadors d'hotels per intoxicació

Al Regne Unit continuen apareixent sentències condemnatòries a turistes que presenten falses denúncies d’intoxicació durant les vacances per cobrar indemnitzacions.

Els falsos intoxicats estan perdent els judicis de reclamació econòmica. L’últim ha estat condemnat pels tribunals a pagar TUI les costes per reclamar una falsa malaltia durant les vacances. Es tracta d’un home de 34 anys de Manchester que es va allotjar al novembre de 2015 al Beach Palace de Cancún (Mèxic).

El seu paquet de viatge era ‘tot inclòs’ i va adduir una intoxicació produïda pel menjar i beguda de l’hotel. El turista no va aportar documentació creïble sobre aquest fet mentre que TUI sí va poder revelar proves que contradeien al client. El Tribunal del Comtat de Manchester va acabar qualificant al turista de deshonest i li va aplicar una condemna.

Com vam informar el passat mes d’abril, el Regne Unit s’ha posat les piles per posar fre a les denúncies d’intoxicació dels seus turistes. Aquesta pràctica de reclamacions falses estan causant un dany econòmic considerable a operadors i hotels. Els hotelers espanyols van arribar a quantificar en 60 milions d’euros les pèrdues ocasionades per les falses intoxicacions.

Però TUI també ha estat notícia per un altre qüestió relacionada amb l’estafa. Una pàgina de Facebook s’ha fet passar per l’operador turístic de viatges animant els visitants a guanyar vacances gratis. La pàgina demana als usuaris que es registrin amb les seves dades personals per poder contactar-los en el cas de ser guanyadors. Desenes de milers de visitants han interactuat amb aquest suplantador. TUI ha advertit els clients sobre aquesta estafa i els manifesta la importància de verificar l’autenticitat abans d’interactuar amb ella i recorda que hi ha un signe de color blau al costat del nom que ho garanteix. TUI ha informat a Facebook que procedirà al tancament del perfil el més aviat possible.