Èxit de la I Trobada de Revenue Managers de Sitges

 

L'Hotel Subur Marítim de Sitges va acollir ahir la I Trobada  Revenue Managers de Sitges

Abans de l'arribada d'Internet i de les noves tecnologies, les empreses turístiques d'allotjament i restauració fitxaven tarifes anuals basades en diversos momentos d'ocupació (temporada baixa, temporada mitjana i temporada alta).

Actualment, les noves tecnologies han permès a aquestes empreses comercialitzar directament el seu producte a través d’internet, però també ha suposat un increment de la visibilitat de la competència a través de la xarxa, configurant un entorn altament competitiu.



La gestió dels negocis d'allotjament i restauració és complicada, ja que per una banda tenen uns elevats costos fixos que han de cobrir, i per altra banda, elaboren un producte que no es pot emmagatzemar fent que una mala comercialització impliqui una pèrdua d'ingressos.

El Revenue Management permet a les empreses turístiques a través de l'anàlisi de diversa informació fer previsions sobre la demanda, i així poder maximitzar, tant els ingressos obtinguts com la seva rendibilitat.

La trobada de Sitges va servir, entre d'altres coses, per posar en comú, les perspectives per la temporada.