L'Ajuntament de Sitges engega la campanya #ReSitges per conscienciar sobre la importància de respectar l'entorn

La campanya s’impulsa en el marc del Pla d’accions de la certificació Biosphere Destination, que acredita Sitges com a municipi de turisme sostenible i responsable.

Es tracta d’una acció de conscienciació adreçada principalment a turistes i visitants que inclou senyalètica a totes les platges, 30.000 tríptics informatius per a hotels, platges i establiments, i una campanya a les xarxes socials.

Sota el lema #ReSitges, la regidoria de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, amb la col·laboració de Medi Ambient i Serveis Urbans, posa en marxa una campanya informativa adreçada principalment a turistes i visitants amb l’objectiu de promoure pautes de comportament responsable cap a l’entorn. La campanya forma part del Pla d’Acció 2016-2018 de la certificació Biosphere Destination que va aconseguir Sitges l’any 2016 i que l’acredita com a municipi de turisme sostenible i responsable.

La campanya s’inicia el 2 de juliol i té previst finalitzar a mitjans d’octubre coincidint amb la temporada alta turística. La regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, assenyala que “cal tenir en compte que Sitges triplica la seva població a l’estiu. És una època en que conviuen diferents realitats i per a nosaltres és fonamental que la marca Sitges estigui associada a la del respecte i la col·laboració conjunta entre turistes, visitants i veïns per garantir una bona convivència i preservació de l’entorn”. 

Per al regidor de Territori, Sostenibilitat i Habitatge, Jordi Mas, “cal que tots i totes estiguem darrera de la minimització de l’ús de l’energia que és el que farà que sigui sostenible i n’hi hagi per a tothom durant molts anys. També és important que hi hagi una sostenibilitat social i que puguem compartir aquest esperit entre tota la ciutadania. A Sitges hi ha una població censada d’uns 30.000 habitants però la vila té una alta afluència de visitants durant l’any que ens ha de fer pensar que perquè hi hagi un entorn sostenible i hi d’haver relacions socials sostenibles”.

Des de la regidoria de Serveis Urbans de l’Ajuntament de Sitges es posen a l’abast del municipi tots els mitjans per garantir que, tal com ha explicat la regidora, Carme Almirall, “es pugui mantenir un entorn sostenible i agradable. Per això estem treballant en un plec de condicions per a un nou contracte de neteja i de residus que el que farà és implementar un canvi de gestió de les freqüències de recollida i de neteja, nous contenidors, nova maquinària i més treballadors, entre altres millores”.

Per tal d’informar sobre la campanya, es distribuiran 30.000 tríptics en tres idiomes diferents idiomes (català, castellà i anglès) que estaran disponibles a l’Oficina d’Informació Turística, a establiments membres del Gremi d’Hostaleria de Sitges, Habitatges d’Ús Turístic, la Fundació Pere Stämpfli, a Can Falç, Casa Bacardí i guinguetes de les platges.

La campanya #ReSitges s’impulsa des de l’Ajuntament de Sitges i compta amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges, l’Associació de Platges i l’empresa que gestiona l’aigua a la vila, Sorea. 

Concurs a Instagram

La campanya #ReSitges, que compta amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges, inclou un concurs de fotografies a la xarxa social d’Instagram. Les persones que etiquetin les seves fotografies o vídeos mostrant una pauta de comportament sostenible i responsable a Sitges a través de l’etiqueta #ReSitges participaran a un concurs. Les imatges que aconsegueixin més m’agrades optaran a diversos premis entre els quals un cap de setmana en un hotel 4* de Sitges. 

Les bases legals del concurs es poden consultar a través de www.sitges.cat/resitges. Segons dades de la Diputació de Barcelona, el turista i visitant de Sitges és una persona TIC, és a dir fan un ús intensiu de les xarxes socials i de les plataformes d’informació on-line. 

#ReSitges