L'Oficina de Turisme del Solsonès rep durant l'estiu més de 5.000 visites

El visitant familiar augmenta la seva rellevància fins al 30% de les consultes realitzades, tot i que les parelles continuen sent majoritàries, amb un 39% de les consultes d’aquest estiu

L'Oficina de Turisme del Solsonès ha registrat des de finals de juny a mitjan de setembre unes 5.000 visites, unes 500 menys respecte de l'any passat en aquest mateix període. Es confirma, així, la tendència a la baixa del sector que s’ha produït a la resta del país. Alhora, la participació a les visites guiades temàtiques de Solsona, ha superat les 1.500 persones, consolida el pes del turisme cultural a la capital de comarca.

Per consultes realitzades, les famílies representen el 30 per cent dels usuaris de l'Oficina de Turisme, amb un augment de més d’un deu per cent en relació a l’any passat, si bé continuen tenint un major pes les parelles –majoritàriament d’entre 36 i 65 anys–, que constitueixen el 39 per cent d’usuaris, que acudeixen a la comarca per gaudir dels seus actius paisatgístics i l’àmplia oferta cultural i gastronòmica. Quasi un 12 per cent de les consultes correspon a visitants que han acudit en grup.


Atractiu de Solsona i turisme de natura


Els principals valors turístics de Solsona es troben de muralles endins. Tal com constata el personal tècnic que treballa a l'Oficina de Turisme, molts visitants queden sorpresos per la singularitat que presenta el nucli antic, juntament amb l’actiu folklòric i geganter. Aquest fet explica l'èxit de les visites guiades d'aquest estiu. Les visites nocturnes han aplegat 524 persones (445 l’any 2017); la visita “Solsona, ciutat gegant” amb el taller de gegants, 424 (292); la ruta per la Solsona Monumental, 220 (285), mentre que els visitants al Pou de Gel han assolit la xifra de 578 persones (570).
Pel què fa al turisme de natura, la demanda s'ha focalitzat en els espais de bany, les rutes a peu i en bicicleta i l'oferta de caiacs. També s’ha sol·licitat informació sobre el Salí de Cambrils, el Zoo del Pirineu, els molins de la Vall d’Ora, el nou Espai Barroc ubicat al Miracle i el Museu de la Vall de Lord, entre d'altres.

Turisme de proximitat


Pel que fa al perfil de qui acudeix a informar-se de l’oferta del Solsonès, segons la procedència, l'encapçala el visitant català en un 72,5 per cent (0,5 per cent inferior al de l’any passat), principalment procedent de l'àrea metropolitana, seguit del de la resta de l’Estat espanyol, en un 13 per cent (un 1 per cent superior), d'entre el qual destaca, per ordre de rellevància, el del País Valencià, Madrid –se n’ha detectat un notable augment- i el País Basc. El visitant europeu se situa en el 14,5 per cent (mig punt menys que l’any anterior), procedent de França, els Països Baixos i Alemanya –del qual s’ha registrat un increment-. S’observa que els visitants  europeus i internacionals superen en nombre als que provenen de la resta de l’Estat.