Whatsapp Business i RGPD: Com mantenir una comunicació eficaç amb els clients i possibles clients, respectant la legalitat en l'ús de dades (2)

SESSIÓ 1 (4 hores): L’OBTENCIÓ DE DADES. QUÈ DIU EL NOU RGPD?

La privacitat de les dades personals
· Què entén la llei com a “comunicacions comercials”?
· El consentiment explícit i la relació contractual
· El delegat de protecció de dades (DPD), el correu de contacte per temes

RGPD i el registre obligatori del DPD a l’AEPD
· L’Assistent Facilita_RGPD
· Què han d’incloure els formularis a les webs?

  • o La informació BÀSICA de protecció de dades
  • o Casella obligatòria per enviar el formulari: acceptació de la política de cookies i la protecció de dades de caràcter personal ADDICIONAL
  • o Casella opcional d’acceptació d’enviament de comunicacions comercials
  • o Casella opcional d’acceptació de compartició amb altres empreses

Formes de captar emails i números de mòbil:

· Què he de donar perquè em facilitin dades de contacte?

  • o Què és un lead magnet?
  • o Descàrrega de checklists, guies, consells, plantilles, catàlegs, imprimibles, receptes...
  • o Concursos i quiz
  • o Codis de descompte
  • o Enquestes
  • o Accés a calculadores de costos, pressupostos online...
  • o Articles d’alt interès amb part del contingut privat
  • o Manifestos
  • o Periodes de prova gratuïts

· Que són l’Opt-in i el Doble Opt-in?
· Quin tipus de formulari poso a la web que sigui eficaç i poc intrusiu?

  • o Peu de pàgina
  • o Estoreta de benvinguda (de teló i inserida)
  • o Pop-up
  • o Inserit
  • o Botó click trigger
  • o Scroll box
  • o Smart bar

· On guardo les dades personals recollides als formularis, amb els consentiments?
· Com recullo dades personals des de Facebook?
· Com les recullo des de LinkedIn?