Recomanacions amb motiu de la vaga del personal de seguretat de l'aeroport de Barcelona-El Prat

Amb motiu de la vaga del personal dels controls de seguretat de l’aeroport de Barcelona-El Prat, prevista per al 9 d’agost, l’Agència Catalana del Consum recorda que aquesta situació no és imputable en cap cas a les companyies aèries que operen en aquest aeroport i recomana:

  • Arribar a la terminal de sortida amb antelació suficient i, en cas d’haver de facturar l’equipatge, contactar prèviament amb la companyia aèria per informar-se dels horaris d’obertura de la facturació.
  • Si els consumidors pateixen qualsevol incidència –la pèrdua d'un vol per les cues, per exemple–, com que es tracta d’un cas de mal funcionament d’un servei públic, poden presentar una reclamació de responsabilitat patrimonial al Ministeri de Foment, ja que és el responsable màxim de la gestió aeroportuària. Formulari de reclamació de responsabilitat patrimonial.
  • També poden presentar una reclamació a AENA, organisme responsable de la prestació dels serveis aeroportuaris a tot l’Estat. Reclamació de passatgers.


Si l’ACC rep reclamacions relacionades amb incidències provocades per aquesta vaga, s’intentarà mediar amb AENA per mirar de resoldre els casos que es plantegin.


Si voleu informació sobre la situació a l'Aeroport de Barcelona-El Prat podeu trucar a Aena: (+34) 913 211 000