Actualització, Publicació i transparència de les Cookies als nostres webs

A finals de l’any 2019, és va presentar davant l’Agencia  Española de Protección de datos per part de les associacions ADIGITAL, anunciants, AUTOCONTROL i IAB SPAIN, una actualització de la nova normativa de la primera guia d’Europa sobre l’ús de les “cookies” amb la nova normativa.

La Guia, la versió anterior de la qual acumula més de dos milions de descàrregues, recull les orientacions, garanties i obligacions que la indústria ha d'aplicar per a utilitzar tant cookies com tecnologies similars (fingerprinting i unes altres) complint la legislació vigent. El paper essencial que juguen les cookies per a la prestació de nombrosos serveis en Internet i, alhora, les implicacions que tenen en la privacitat dels usuaris ha determinat la necessitat d'implantar un sistema en el qual l'usuari sigui conscient de qui, com i per a què utilitza les seves dades personals.

El document analitza la necessitat d'obtenir el consentiment informat de l'usuari abans d'instal·lar les cookies, recollint tant l'obligació de transparència en la informació com el consentiment en si mateix, tenint en compte que la nova normativa de protecció de dades estableix uns requisits més estrictes. A més, la Guia es complementa amb exemples pràctics de fórmules vàlides per a recaptar el consentiment dels usuaris.

Quant a la transparència a l'hora d'oferir informació, la Guia determina que la informació ha de ser concisa, transparent i intel·ligible, utilitzant un llenguatge clar i senzill. Per tant, ha d'evitar-se l'ús de frases confuses com “usem cookies per a personalitzar el seu contingut i crear una millor experiència per a vostè” o “per a millorar la seva navegació”, o frases com “podem utilitzar les seves dades personals per a oferir serveis personalitzats” per a referir-se a cookies publicitàries que emmagatzemen informació sobre el comportament dels usuaris mitjançant l'anàlisi dels hàbits de navegació

 Isaac Higueras/CEO All in Solutions for Business