Naturgy permet a 1 milió de clients catalans ajornar les factures

Naturgy permetrà a més d'1 milió de clients domèstics a Catalunya ajornar el pagament d'electricitat, gas i altres serveis que s'emetin a partir d'ara per la crisi del coronavirus. En un comunicat, l'empresa energètica ha anunciat que amplia l'ajornament de factures per pimes i autònoms als usuaris domèstics amb tarifes liberalitzades.

Naturgy ha aclarit que els clients domèstics, pimes o autònoms que s'acullin al pla d'ajudes podran abonar les factures fins al setembre del 2021 sense interessos. Els usuaris poden sol·licitar els ajornaments a través de la secció 'Àrea Clients' del web de la companyia.

L'empresa vol mitigar l'efecte de la pandèmia en l'economia familiar i per aquest motiu ha estès la mesura presa en un inici per als autònoms i pimes. Naturgy també ha ampliat el període de carència d'aquestes factures fins a sis mesos, ja que s'ha ampliat el termini de pagament de les factures meritades fins al juny, que es passaran a cobrar a partir de l'octubre, facturant-les a continuació en 12 pagaments iguals durant els següents mesos.

Les factures dels consumidors domèstics, pimes, micropimes, autònoms o petits negocis que s'acullin a aquest pla d'ajuda podran ser abonades fins al setembre de 2021. Naturgy es farà càrrec de les factures durant els mesos, finançant als seus clients sense interessos. A tot l'Estat, es poden acollir a la mesura 4 milions d'usuaris domèstics i 250.000 pimes i autònoms.