Maroto destaca la importància de la coordinació a la UE per a secundar i rellançar el turisme

La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha participat en una nova reunió de ministres de turisme de la Unió Europea, convocada per la presidència croata per a analitzar els efectes del *COVID-19 en el sector turístic europeu i les mesures per al rellançament de l'activitat.

En la seva intervenció, Maroto va recordar la proposta liderada per Espanya i subscrita per altres onze països perquè la Comissió present un Pla de Recuperació Europeu destinat al sector turístic que pari esment als problemes específics dels països i territoris més afectats i, en particular, a les regions ultraperifèriques i illes.

La ministra també va assenyalar que Espanya acull amb satisfacció les recomanacions sobre turisme i transport emeses per la Comissió el 13 de maig per a restaurar la llibertat de moviments i aixecar de manera gradual i coordinada tant els controls fronterers entre els Estats membres com les restriccions dels viatges en les Estats, regions i zones amb una evolució positiva de la pandèmia i una situació epidemiològica prou similar, a fi d'aconseguir que vagi recuperant-se progressivament l'activitat turística, respectant les recomanacions sanitàries. "Creiem que un enfocament de passos escalonats, coordinat i acordat entre els Estats membres, és la millor manera d'aconseguir una normalització gradual dels viatges transfronterers; per tant, hem de coordinar-nos per a aixecar les normes de confinament i quarantena, així com en la restauració dels serveis de turisme i transport", va afegir.

Finalment, va sol·licitar a la Comissió que es treballés en la creació d'un fons de garantia europeu per als bons (*vouchers). "Espanya és partidària de permetre temporalment a les companyies aèries oferir als passatgers *vouchers en lloc de reemborsaments, emesos en condicions uniformes per a tota la UE, però per a garantir els drets dels passatgers -davant la possible insolvència de les companyies aèries- seria necessari crear un fons de garantia europeu, atès que la reglamentació és de caràcter supranacional i una solució nacional generaria proteccions asimètriques als passatgers segons cada país", va concloure.