COVID19: L'Ajuntament d'Amposta aprova la convocatòria de les subvencions per al teixit econòmic afectat per la crisi de la covid19

L’Ajuntament destinarà 200.000 euros a aquestes ajudes, que podran ser d’un màxim de 500 euros per sol·licitud. Amb aquestes ajudes l’Ajuntament ja suma prop de 2M€ en la gestió de pandèmia i el suport a la reactivació econòmica

La Junta de Govern Local de dimecres 20 de maig, reunida de forma telemàtica, ha aprovat la convocatòria de les subvencions a unitats econòmiques afectades per la crisi sanitària, social i econòmica conseqüència de la Covid-19. Es tracta d’unes subvencions a les quals l’Ajuntament destinarà un total de 200.000 euros i que preveu un ajut d’un màxim de 500 euros per cobrir una part de conceptes com les quotes d’autònom, la nòmina dels treballadors, el lloguer dels immobles, els préstecs o rèntings o les despeses d’assessorament vinculades a la crisi de la Covid-19 dels mesos de març i abril.

"Amb aquestes ajudes volem posar el nostre granet d’arena per reactivar l’economia de les persones treballadores autònomes o pimes i entitats sense ànim de lucre que han vist afectada la seva activitat econòmica durant els mesos de març i abril, de forma indirecta o indirecta, per la declaració de l’Estat d’Alarma", assenyala l’alcalde, Adam Tomàs, que es mostra satisfet per una convocatòria de subvencions "ambiciosa". "Des que va començar la crisi de la Covid19, des de totes les àrees de l’Ajuntament d’Amposta ens vam posar en marxa per cobrir al màxim les necessitats de les famílies i empreses", assenyala l’alcalde, "i aquesta convocatòria és la part de suport al petit comerç, empresariat, restauració, autònoms i entitats sense ànim de lucre amb activitat econòmica". "Són 200.000 euros que aniran directament a complementar les ajudes d’altres administracions per a la reactivació econòmica", afegeix Tomàs.

L’alcalde també posa èmfasi amb el fet que amb aquests 200.000 euros, l’Ajuntament ja suma al milions d’euros en la gestió de la pandèmia de la Covid19 i la reactivació econòmica. "Durant aquests dos mesos, hem destinat recursos a la contenció del virus, com per exemple amb la desinfecció intensa de l’espai públic, l’adaptació dels espais municipals per a la post covid19 o l’arranjament de l’antiga residència de gent gran per a convertir-la en un centre per atendre malalts de la covid, hem deixat d’ingressar tots els serveis que no hem prestat però dels quals hem mantingut l’estructura, com per exemple les llars d’infants o la piscina i el gimnàs municipals, i hem realitzat ajudes socials a les famílies, ajudes al teixit econòmic, ampliació de terrasses, ajudes a les entitats de lleure,..."


Requisits de les subvencions al teixit empresarial

Les subvencions van dirigides a persones autònomes, pimes, professionals liberals i entitats sense ànim de lucre que tenen al seva activitat i el seu centre de treball establert a Amposta en anterioritat al 13 de març de 2020.

Els requisits per poder ser beneficiària dels ajuts són:

  • No tenir més de 25 treballadors afiliats al règim general de la Seguretat Social.
  • No disposar de fons alternatius d’ingressos.
  • La base imposable de la darrera declaració de la renda ha de ser igual o inferior a 50.000 euros.
  • Haver-se vist afectat, de forma directa o indirecta per l’estat d’alarma, ja sigui per haver suspès la seva activitat econòmica o haver patit una reducció involuntària d’almenys el 50% de la seva facturació en els períodes de març i abril de 2020,en comparació amb el mateix període de l’any anterior i, en el cas de ser una activitat econòmica que tingui menys d’un any d’existència, en comparació a la mitjana del darrer trimestre
  • Que l’activitat econòmica requereixi d’una reactivació econòmica per tal de poder recuperar la situació que tenia en el moment anterior a l’aparició de la Covid19.

La quantia de l’ajut pot ser fins a un import màxim de 500 euros i pel total de conceptes subvencionables que són aquests:

  •  El 50% de les quotes d’autònom o les quotes de la mútua de previsió social dels mesos de març i abril de 2020 fins un màxim 150 euros per persona autònoma que conformi l’activitat econòmica i fins un màxim de 300 euros de la quota de la totalitat d’autònoms que conformen l’activitat empresarial.
  • 100 euros per cada nòmina de treballadors del mesos de març i abril de 2020 fins a un màxim de 300 euros.
  •  El 50% del lloguer d’immobles afectats a l’activitat dels mesos de març i abril de 2020 fins un màxim de 300 euros.
  •  El 50% dels préstecs hipotecaris afectats a l’activitat dels mesos de març i abril de 2020 fins un màxim de 300 euros.
  •  El 25% dels préstecs d’immobilitzat afectats a l’activitat dels mesos de març i abril de 2020 fins un màxim de 150 euros.
  •  El 25% dels rèntings de bens afectats a l’activitat dels mesos de març i abril de 2020 fins un màxim de 100 euros.
  •  El 25% de les despeses d’assessorament vinculades al COVID-19, fins a un màxim de 50 euros.

En el cas que la totalitat de sol·licituds d’aquesta convocatòria superi la partida pressupostària disponible, aquesta serà prorratejada pel número total de sol·licitants.

Sol·licitud

La convocatòria s’ha enviat a publicar al Butlletí Oficial de la Demarcació de Tarragona (BOPT) i es podran presentar sol·licituds a partir de la data de publicació, que s’estima en una setmana. La sol·licitud es farà, preferentment, via telemàtica, sempre que els sol·licitants disposin de certificats digitals com l’idCAT, el DNI electrònic o els certificats de l’FNMT,... el Cl@ve, sistema orientat a unificar i simplificar l’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics o l’idCAT-Mòbil, sistema d’identificació i signatura electrònica mitjançant dispositius mòbils. En aquest cas, el primer que s’haurà de fer és respondre a un formulari de sol·licitud, per comprovar que es compleixen els requisits i condicionants. Si es respon amb èxit, es descarregarà el formulari en format PDF per omplir-lo amb les dades i xifres concretes de la convocatòria. Un cop contestat, d’adjuntar el formulari a la instància genèrica (https://www.amposta.cat/ca/instancia-generica), juntament amb un document acreditatiu en el que consti el número del conte bancari i les dades del seu titular.

En cas que el sol·licitant no dispose d’identificació digital, podran realitzar de forma presencial la sol·licitud de la subvenció, en el Departament de Polítiques Actives d’Ocupació de l’Ajuntament, sempre amb l’estricte compliment de les mesures higièniques i de seguretat que s’estableixi.

Consulteu les bases i la convocatòria aquí