VNG promociona a FITUR la ciutat com a destinació turística tot l'any

L'ocupació dels hotels el 2022 ha estat molt bona, amb percentatges superiors al 75% entre abril i novembre

Vilanova i la Geltrú és present aquesta setmana a FITUR per estudiar amb diferents proveïdors el desenvolupament de les línies estratègiques del nou Pla de Màrqueting Turístic de la ciutat. VNG, a més, és present a l'estand de Catalunya, amb diferents materials promocionals com la guia de la ciutat.

El regidor de Promoció de Ciutat, Jordi Medina explica que “a FITUR estem trobant-nos amb diferents agents per preparar subvencions europees i rebre fons per poder desenvolupar amb més força les estratègies que ens marca el pla de Màrqueting”. FITUR és una de les fires més importants en l'àmbit turístic, i se celebra del 18 al 22 de gener a Madrid.

Aquesta presència coincideix amb la publicació de les dades dels allotjaments turístics de VNG al llarg de l'any 2022, amb xifres molt bones d'ocupació dels hotels, que entre maig i novembre van estar per damunt del 75%. Les dades refermen l'aposta per la desestacionalització a la ciutat, una de les línies de treball establertes pel Pla.

El regidor creu que les dades d'ocupació hotelera a la nostra ciutat “demostren que cada cop tenim més desestacionalització turística”, i afirma que Vilanova i la Geltrú “és una destinació turística durant tot l'any perquè hem sabut aprofitar els atractius dels diferents àmbits i unir esforços”. Per Medina “avui, el comerç, la restauració i l'oferta cultural formen part de la nostra ciutat per als turistes nacionals i internacionals”.

El Pla de Màrqueting Turístic de Vilanova i la Geltrú 2022-2025 és el document que marca els objectius de la ciutat pels pròxims anys, com ara augmentar la reputació de VNG com a destí turístic. El document destaca que el comerç, la restauració i les platges són els principals punts d'interès de la ciutat

El Pla també analitza aspectes a millorar, com ara el dèficit de places hoteleres a la ciutat o la mala connexió del càmping Vilanova Park amb el nucli urbà.

Vilanova i la Geltrú té disponibles 9.439 places d'allotjament, la majoria de les quals són en càmpings (7.577). En aquest sector els tres establiments que hi ha a VNG van tenir una ocupació molt desigual l'any passat, destacant la recuperació en la temporada estiuenca, després de dos anys d'afectació per la Covid-19. El càmping Vilanova Park, per exemple, va fregar l'ocupació plena el mes d'agost, amb un 98% de les 5.700 places que ofereix, ocupades.

Els 8 hotels que hi ha a la ciutat disposen de 443 llits, que han tingut un bon nivell d'ocupació, sobretot entre l'abril i el novembre, amb xifres al voltant del 90% entre juny i setembre.

Els habitatges d'ús turístic (HUTB), que ofereixen a VNG 910 llits, van tenir les xifres més altes de contractació els mesos de juliol i agost (69 i 82% respectivament), i els apartaments turístics (Atenea Park) es mantenen tot l'any amb una ocupació mitjana del 81%.

El Pla de Màrqueting proposa un total de 61 accions a dur a terme, com ara l'embelliment dels punts d'entrada de la ciutat, o la implantació d'un sistema d'intel·ligència, que reculli i analitzi dades en relació amb l'activitat turística.