Castelldefels competirà aquest estiu per revalidar la Bandera Verda d'Ecovidrio

Castelldefels va resultar guanyadora de la darrera edició i vol tornar a hissar la bandera de la sostenibilitat i el reciclatge

La iniciativa Banderas Verdes premia l'esforç de l'hostaleria local i el consistori pel seu compromís amb el reciclatge d'envasos de vidre i la lluita contra el canvi climàtic

Més de 16.300 restaurants de 156 municipis d’Andalucía, Catalunya, Comunitat Valenciana, Illes Balears i Región de Murcia participen en la iniciativa participen aquest estiu en la 5a edició del Movimiento Banderas Verdes, una iniciativa organitzada per Ecovidrio, l’entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d’envasos de vidre a tota Espanya. Aquesta campanya té l’objectiu de premiar el compromís dels municipis i de l’hostaleria amb l’economia circular i el reciclatge de vidre durant l’època estival.

 Castelldefels competeix amb una vintena de municipis catalans i espera poder revalidar el títol que va recollir el passat 26 d’octubre a Madrid (Torre Picasso). Recordem que la nostra ciutat l'ha guanyat dues vegades fins ara, l'any 2021 i el 2023.

Amb aquesta cinquena edició, Banderes Verdes es consolida com una de les iniciatives clau de l’aliança d’Ecovidrio amb el sector de l’hostaleria. A tota Espanya, la campanya arriba enguany a 156 municipis costaners de 5 comunitats autònomes diferents (Andalucía, Catalunya, Comunitat Valenciana, Illes Balears i Región de Murcia), amb una participació de més de 16.300 establiments hostalers.

El Movimiento Banderas Verdes inclou accions per donar resposta a l’increment notable de generació de residus d’envasos de vidre en zones costaneres ocasionat pel turisme estival. A l’estiu s’estima que es consumeixen un terç dels envasos de vidre que es posen en circulació. Prop del 50% dels residus d’envasos de vidre d’un sol ús que hi ha al mercat són generats pel sector hostaler, de manera que la seva implicació és clau a l’hora de generar una transició real cap a un model més circular i descarbonitzat.

Imatge de la campanya d'enguany.
Imatge de la campanya d'enguany