Oci diürn en companyia d'amics, desconnexió i més refrescos sense, marquen els nous hàbits del consumidor

En el centre, sud i est peninsular, els menjars i sopars suposen el principal moment de consum.

En la zona nord i en l'àrea metropolitana de Madrid s'associa més a moments de *relax i desconnexió.

Els refrescos baixos i sense calories guanyen terreny, sobretot entre els consumidors entre els 35 i 50 anys.

El 12% dels consumidors trien els refrescos com a alternativa a l'alcohol en moments d'oci.

Els canvis en els hàbits de consum dels espanyols en els últims anys han estat molt substancials. Després de la pandèmia, ens hem tornat més diürns, predomina “el tardeo”, i la concentració del consum en moments d'oci s'ha focalitzat en els menjars i sopars, que acumulen de mitjana el 40% de la quota total1.
 
En aquest context, els refrescos, sempre tan vinculats a la vida social, reflecteixen aquesta mateixa tendència i els menjars i sopars, així com l'aperitiu, han convertit en els principals moments de consum d'aquestes begudes per a 8 de cada 10 espanyols. De fet, els moments d'oci en companyia d'amics fora de la llar o en celebracions a casa amb els nostres, és el moment més triat pel 80% dels espanyols per a gaudir dels refrescos, segons dades de Kantar Worldpanel Division en la seva Radiografia del consumidor de refrescos 2023.
 
El mateix informe revela que, enfront del tradicional component socialitzador dels refrescos, comencen a aparèixer noves motivacions de consum vinculades al benestar personal i emocional, que han anat guanyant terreny després de la pandèmia. Així, 2 de cada 10 espanyols gaudeixen dels refrescos de manera individual en moments de relax i desconnexió. Aquesta motivació de consum es valora especialment en la zona nord d'Espanya i en l'àrea metropolitana de Madrid, encara que en la resta del centre peninsular, així com en el sud i en l'est del país, es continuen decantant pels menjars i sopars fora de casa com el seu principal moment de consum.
 
Quant a les raons per a prendre refrescos, el plaer del seu sabor continua sent una de les motivacions principals i per al 12% dels consumidors suposen la seva alternativa a l'alcohol en moments d'oci.
 
Cada cop més opcions SENSE i més vida sana
 
Els refrescos baixos i sense calories continuen guanyant terreny entre els consumidors. En l'últim any s'ha augmentat un 4,4% les adquisicions d'aquestes begudes fora de la llar. Destaca especialment la preferència dels consumidors entre els 35 i 50 anys per aquesta mena de varietats.
 
S'observa, a més, una major conscienciació per la cura personal i els hàbits saludables, tant per al consumidor de versions sense com de varietats originals. En tots dos casos, el 65% d'ells declaren fer exercici i seguir una dieta sana.
 
La gran varietat de begudes refrescants disponibles, amb més de 2000 varietats en el mercat i de les quals més del 60% de l'oferta és d'opcions baixes o sense calories, fan que aquest producte continuï present al llarg de la vida dels consumidors adaptant-se a cada moment a les seves preferències i moments de consum
 
 Dades recollits per la  “Radiografía del consumidor de refrescos 2023” por Kantar Worldpanel Division