El Berguedà presenta l'oferta cicloturística a Europa

Aquest cap de setmana -del 5 al 7 d’abril- el Servei de Turisme de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha estat present a la Fiera del Cicloturismo que s’ha celebrat a Bologna per presentar l’oferta de cicloturisme de la comarca.

El president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall declara que: “La feina de promoció internacional, és una feina que hem fet de fa anys, i vers el ciclisme també, de fet en els darrers anys hem promocionat el Berguedà sota el lema "Pedala al Berguedà"". Tenim recollida molt bona feina feta doncs amb una oferta turística per aquest sector ja ordenada.”

La Fiera del Cicloturismo enguany arribava a la tercera edició d’aquesta fira, que té lloc Itàlia, un dels països d’Europa on la taxa de creixement del cicloturisme és més elevada segons l’estudi presentat en el mateix esdeveniment per ISNART, l’Institut Nacional d'Investigació Turística i Legambiente. De fet, es tracta de l’única fira que se celebra a Itàlia orientada completament al mercat ciclista.

La fira compta amb un espai expositiu que dona visibilitat a destinacions, operadors turístics, material, marques comercials i plataformes digitals, però també altres espais on es fan tallers, xerrades i presentacions diverses i un workshop adreçat només a professionals.

El Berguedà va presentar la seva oferta dins del mostrador de la Diputació de Barcelona, a l’espai general de Catalunya.

La fira va acollir a milers de persones, interessades, entre altres coses, en descobrir nous indrets on planificar les seves vacances o petites estades per practicar aquesta disciplina esportiva, ja sigui amb una motivació lúdica, d’entrenament o competitiva.

Durant la fira, els tècnics de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà també van tenir l’oportunitat d’entrevistar-se amb diversos operadors turístics que programen estades ciclistes més enllà de les seves fronteres.

En aquest sentit el president Vall afegeix que “Sembla que el Berguedà s'acabi de descobrir ara, però no és així, sembla que ha calgut que vingui la volta perquè ens ho creguem. Tenim marge de maniobra, però caldrà que el sector privat se signifiqui per poder oferir per exemple allotjament aquest tipus de nínxol de mercat".

De fet, aquesta acció culmina el tour realitzat per part de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà per diverses fires europees que han tingut lloc aquesta primavera amb l’objectiu de mantenir el posicionament de destinació senderista i començar a posar un peu al públic ciclista.

Concretament, del 23 al 25 de febrer es va participar a la fira Fiets en wandelbeurs d’Utrecht, a Holanda i el 22-23 de març a la fira The National Outdoor Expo de Birmingham a Anglaterra.

A la primera fira s’ha pogut constatar un canvi de demanda en relació a les peticions que es rebien fa uns anys. Mentre que abans la demanda majoritària girava entorn del senderisme, ara ho fa (90%) entorn del ciclisme. I dins d’aquesta disciplina, acaparen tot el protagonisme les llargues rutes en bicicleta de carretera.

Pel que fa a la segona fira, es va tenir ocasió de participar en la presentació de la primera guia del Camí dels Bons Homes en anglès, per part de l’Editorial Cicerone. Una guia que sortirà al mercat aquest estiu però que ja es va presentar a la fira amb una bona acollida per part del públic assistent.

Tot i que el mercat italià a nivell genèric no ha estat mai un dels principals mercats als quals s’ha dirigit la promoció turística del Berguedà, en el cas del ciclisme s’observa una excel·lent oportunitat donat que els italians estan interessats en el ciclisme des de fa anys i ara ho estan incorporant a les seves vacances. En canvi, pel que fa al mercat holandès i l’anglès, aquestes accions se sumen a les accions de promoció del senderisme que ja s’estan realitzant des de fa uns anys, en un mercat molt sensible i motivat per tot allò que fa referència a la sostenibilitat i a la mobilitat no motoritzada.