A Sabadell ja es pot sol.licitar a partir del dia 1 de Maig la Llicència per a la instal·lació de terrasses

El proper dimecres, 1 de maig, comença a Sabadell la nova temporada de terrasses, que s’allargarà fins al 30 d’abril de 2025. Tots aquells establiments que desitgin obtenir o renovar-ne la llicència per a la temporada 2024/2025 poden presentar les sol·licituds de forma telemàtica.

Documentació necessària
  • Formulari específic degudament emplenat i signat.

  • Contracte de lloguer o bé de l'escriptura del local a nom del titular o de l'empresa o administrador.

  • En el cas que no faci la sol·licitud la persona interessada, s'haurà d'aportar emplenat el model "Autorització per presentar la documentació en nom d'una altra persona".
Qui el pot demanar Titulars d'establiments de restauració o assimilat o el seu representant.
Quan es pot realitzar Tot l'any.
Temps aproximat de resposta 2 mesos des de l'entrada de la sol·licitud.
Preu Segons Ordenança Fiscal 4.5 secció 2a.
Silenci administratiu El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 2 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud desestimada i per interposar el recurs administratiu o contenciós administratiu que resulti pertinent.
 
Vies de reclamació Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.
 
Altra informació d'interès (més informació) En cas de desestimació per part de l'interessat i segons l'ordenança fiscal 4.5 , un cop autoritzada i notificada l'ocupació, la persona titular de l'autorització no podrà reclamar la devolució de les taxes. Únicament procedirà la devolució de les taxes quan no es realitzi l'ocupació per causes no imputables al subjecte passiu.
 
Servei responsable
Termini de resolució El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de 2 mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no es donin cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat. Transcorregut el termini sense que l'Ajuntament de Sabadell hagi notificat la resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada.
 
Cita prèvia